REC2040485 |
Lideratge motivacional |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/2/2024 - 31/3/2024 (60 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Universitària Martí l'Humà
|
| |
|
Curs a distància (telemàtic) |
| |
Tipus activitat |
15MH Lideratge motivacional
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/02/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
100
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs online asíncron de 60 hores ofereix al docent eines per gestionar el lideratge dins el centre educatiu, ja sigui amb l’alumnat, les famílies o el propi equip docent.
Metodologia:
Formació asincrònica amb la plataforma Moodle. 54 hores + 6 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
Publicitat:
Mitjançant la web de la FUMH, les xarxes socials i el Departament d’Educació.
Preu: 100 €.
|
| |
Objectius |
• Aprendre la importància del lideratge en el món educatiu.
• Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de lideratge per a crear centres innovadors.
• Aprendre estratègies de participació activa de l’alumnat, famílies i equip docent.
• Donar recursos per avaluar la tasca del líder.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Introducció al lideratge educatiu
• Què entenem per lideratge educatiu.
• Recorregut històric del lideratge i del lideratge educatiu.
• Tipus de lideratge.
• La importància del lideratge als centres educatius.
Mòdul 2: El docent líder
• Característiques del líder.
• Reptes del líder en el sistema educatiu actual.
• Tècniques de gestió d’equips.
• Coach docent: la motivació del líder.
Mòdul 3: Liderar el canvi
• Motivació per liderar el canvi.
• El lideratge efectiu.
• Tècniques de lideratge en els centres educatius.
• Estratègies de participació activa d’alumnes, famílies i equips docents.
Mòdul 4: Avaluar el lideratge
• Repensar l’educació: liderar models d’èxit educatiu.
• Reflexions sobre la incidència del líder en el canvi.
• El perquè de l’avaluació de persones i processos.
• Tècniques d’avaluació del líder i del lideratge.
|
| |
Formador/a |
Mireia Valdés Llonch
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l’aprofitament :
• Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents models de lideratge i reflexionar sobre la incidència de cada un d’ells en els centres educatius.
• A partir de l’exposició d’un cas cal elaborar un pla d’actuació per a la millora de la gestió d’un equip docent que presenta problemes de cohesió.
• Cal elaborar un document on es representin maneres d’integrar el lideratge per incentivar la participació activa de les famílies dins el centre educatiu.
• Elaborar un pla estratègic d’autoavaluació de la tasca del líder partint d’un supòsit fictici.
Avaluació de la satisfacció :
• Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
• Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
• Elaboració del 100 % de les activitats proposades
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
• Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres, professors i equips directius.
|
| |
E-mail |
coordinacioauladocents@fumh.cat
|
| |
|
|